Lediga platser
Ja
Pris
Anmälningstid
2.7.2024 08:00 - 31.10.2024 23:59
Omfattning
5 sp
Språk
Svenska
Tidpunkt
1.11.2024 - 31.12.2024
Onlineföreläsningar
Måndagar kl. 17–18.30
4.11–16.12.2024
Mål:
Studerande
- är bekant med den grundläggande konkurrensrättsliga regleringen både i Finland och EU
- känner till och kan tillämpa de regler som styr marknadsföringen, både näringsidkare emellan som mellan näringsidkare och konsument
- kan tillämpa både den konkurrens- som marknadsrättsliga regleringen i praktiken
- vet hur dataskyddsförordningen och varumärkesskyddet bör beaktas i marknadsföringen
- känner till den aktuella praxisen och förfarandeformerna som gäller för företagsverksamheten inom området
Innehåll:
- konsumentskydd
- marknadsrättliga ramar, även i ett digitalt kontext
- konkurrensrättlig reglering
- IPR och GDPR frågor
Kontakt:
Anna Lönngren, anna.lonngren@novia.fi